Skocz do zawartości
tokarex pontony

piotr chorzów

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    804
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    2

Ostatnia wygrana piotr chorzów w dniu 8 Maja 2017

Użytkownicy przyznają piotr chorzów punkty reputacji!

Informacje o profilu

  • Lokalizacja
    Katowice,Chorzów

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

piotr chorzów's Achievements

94

Reputacja

  1. piotr chorzów

    Przeczyce

    Tylko elektryki , zakaz na spalinowych. Slip z płyt betonowych dla małych łodzi jest koło małej tamy obok rybaczówki.
  2. Spokojnie , nie zamierzam zwijać firmy .
  3. Jeżeli chcesz złomować to możesz przysłać przy okazji jakiegoś serwisu , chętnie przyjmę może zostanie dawcą do przeszczepu . Czasami potrzeba jakieś nietypowej sprężynki lub inne go drobnego elementu będzie jak znalazł .
  4. Musiał bym go zobaczyć i ocenić . Części do Daiwy są dostepne w Japonii i USA - ząbkowanie przekładni może wskazywać na jej wytarcie . Najprostszy test przekładni Zakręć normalnie zgodnie z kierunkiem pracy kołowrotka - ząbkuje Zakręć odwrotnie z wyłączoną blokadą - brak ząbkowania , może wskazywać na wytarcie przekładni .
  5. Teoretycznie wszystko powinno być OK . Czasami potrafi się wykroplić olej ze smaru i smar twardnieje i się zbryla. Podczas używania zwróć uwagę czy wszystko dobrze pracuje - po sezonie będzie już konieczny przegląd i konserwacja .
  6. Witajcie po przerwie - tęskniliście ? Tym razem kilka słów o dosyć popularnym multiplikatorze z Chin od firmy PISCIFUN - model jaki do mnie trafił to ALIJOS . Do wykonania był przegląd zerowy na nowym kołowrotku . Korpus wykonany z lekkiego stopu daje dużą stabilność , panele boczne z tworzywa sztucznego. System hamulca magnetycznego działa rewelacyjnie Mechanizm przekładni wykonany dosyć porządnie , główne koło i pinion bez zadziorów itp. nie dociągnięć Dodatkowa blokada obrotów wstecznych również się przyda w tym kołowrotku w końcu ma służyć do dosyć ciężkiego łowienia . Hamulec wykonany z tarcz carbonowych powinien wytrzymać dłuższy czas - jednak moc hamulca zapisana na opakowaniu czyli 15kg to raczej wyłącznie życzenie producenta , realna siła hamulca do 8-9kg co moim zadanie jest wystarczające przy tym rozmiarze . Niestety kołowrotek cierpiał na brak smaru i od nowości kiepską jakość łożysk - po jednym sezonei na pewno do wymiany będzie zestaw łożysk pod szpulą i na pinionie . Realną moc tej maszyny oceniam na 60-80g - oczywiście uciągnie znacznie więcej jednak może się to odbić czkawką na przekładni .
  7. Coś tu nie gra. Kołowrotek to dosyć mocna maszyna, jednak z tego co widzę chyba ma zerwany wielowpust wewnątrz koła lub korbka pochodzi z innego kołowrotka .
  8. Opis drugiego kołowrotka z dalekiego wschodu KINGDOM FL3000 Widać że młynek już pracował , po grubości plecionki wnioskuję że z dosyć ciężkimi przynętami . Z zewnątrz wszystko bez zarzutu nic się nie łuszczy nic nie odpada . Tak to wygląda po rozebraniu – już składałem kiedy sobie przypomniałem o fotkach .Korpus odlewany dobrze obrobiony i spasowany . Mechanizm posuwu szpuli/osi rozwiązany w sposób tradycyjny – brak dodatkowego wodzika podtrzymującego oś, jednak zastosowano dodatkowe łożysko i gumowy tłumik drgań – niestety wszystko nitowane na stałe . Rozwiązanie oceniam na 6 Przekładnia dobrze spasowana , zastosowano przyzwoity materiał .Główne koło wykonane z połączenia stali nierdzewnej i odlewu – gwint w korbce raczej nie zrobi tutaj krzywdy podczas wkręcania i wykręcania . Łożyska faktycznie nierdzewne Oceniam na 6 Pinion i łożysko oporowe OWC wszystko jak trzeba dobrze spasowane i wykonane, jedyny mankament to podparcie konstrukcji na jednym łożysku kulkowym – trwalsze i bardziej precyzyjne jest rozwiązanie z 2 łożyskami . Jakość 7 za rozwiązanie techniczne tylko 4 Rolka i kabłąk pełny standard – najprostsze rozwiązanie Oceniam na 5 Podstawa hamulca i szpuli – dobre rozwiązanie wszystko pasuje bez luzów . oceniam na 8-9 Szpula z tarczami hamulca – tarcze karbonowe proste i skuteczne rozwiązanie jakość wykonania , materiały 9 , konstrukcja niestety nie jest szczelna dlatego 6 Korba na 2 łożyskach wszystko ok. – spokojnie 7-8 Kołowrotek jest oparty o stare rozwiązania konstrukcyjne , wykonany dosyć dokładnie , praca kołowrotka jest bardzo przyjemna do póki nie dostanie luzów w związku z wycieraniem materiałów , o jakości materiałów i łożysk będzie można coś więcej napisać po 2 – 3 latach . Pozdrawiam Piotr Wieczorek HANYS
  9. Czy jak patrzysz z boku na podkładki są lekko wygięte czy proste ? Podaj model kołowrotka lub daj foto schematu - są różne systemy składania / ustawiania podkładek , najczęściej jest tak najpierw idą dystansowe , potem 2 lub 3 sprężynujące i na koniec ślizgowa potem podstawa terkotki , gwiazda i czasami na to sprężynująca , korba i nakrętka .
  10. Tym razem kilka ciekawostek z Chin - trafiły do mnie kołowrotki na przegląd , opiszę 3 szt ponoć najczęściej kupowane i kręcone przez wędkarzy w Polsce KASTKING SHARK III GOLD 5000 . Ocenie będzie podlegał tyko ten konkretny model , nie będę się odwoływał czy porównywał go do innych maszynek . Pierwsze 3 fotki pokazują kołowrotek i w jaki sposób nawija plecionkę moim zdaniem jak na ten rodzaj mechanizmu wszystko jest OK. - Cały korpus jest metalowy i dosyć precyzyjnie wykonany FOTO 4. - Fotografie 5 i 6 pokazują główną przekładnie i jej łożyskowanie . Przekładnia jest podparta na 4 łożyskach i dodatkowej panewce - co na pewno wydłuży jej żywotność . Łożysko oporowe OWC jest dosyć dobrej jakości . - Fotografia 7 - Mechanizm posuwu szpuli /osi / jest rozwiązany tradycyjnie czyli na zębatce , dodatkowo mechanizm posiada dodatkowy wspornik wzmacniający kołowrotek na siły skręcające , koło trzeba dodatkowo wyregulować aby nie ocierało o obudowę . - Fotografia 8 – kabłąk i rolka prowadząca – ten model wyposażony jest w panewkę pod rolką zamiast łożyska – może w obawie przed słoną wodą . Można wymienić panewkę na łożysko nierdzewne polecam montować kryte łożyska EZO . - Fotografia 9 – podstawa hamulca pod szpulą jest bardzo dokładnie spasowana do osi i szpuli - Foto 10 ja widać hamulec jest wykonany z Karbonu dobrej jakości dodatkowo szpula jest osadzona na 2 łożyskach wszystko działa płynnie i precyzyjnie , - Foto 11 – korbka jest z jednego elementu , knob osadzony jest na 2 łożyskach wszystko działa jak należy . Jak już wcześniej wspominałem kołowrotek wykonany i spasowany bardzo poprawnie , zastosowano proste ale skuteczne rozwiązania . Jakość materiałów można ocenić dopiero po dłuższym czasie użytkowania ten konkretny egzemplarz ma nakręcone około 150h Pozdrawiam Piotr Wieczorek HANYS
  11. Mój adres    edek15sie@gmail.com

    1. piotr chorzów

      piotr chorzów

      Pisz w wiadomościach bo pod profilem to ucieka - trzeba kołowrotek rozebrać i sprawdzić w środku .Pisz przez wiadomości lub na p.wieczorek@awg-doradca.pl

  12. Halo Piotr , jako  że profesjonalnie zajmujesz się naprawą kołowrotków , to mam do Ciebie pytanie .

    Kołowrotek Quatum Incyte w rozmiarze 4000.  Wczoraj niedoceniłem szczupaka i za wcześnie dokręciłem hamulec,

    po pracy mam wrażenie , że nie wytrzymała przekładnia i ucierpiały zęby . Jest szansa na naprawę ? Rocznik chyba 2012. https://www.wedkarski.com/kolowrotki/3512-kolowrotek-incyte-quantum.html

  13. Proszę o kontakt czy możesz udzielić pomocy w zakupie przekładni Sobek Caiman FD760

    wysokość 39 mm
    fi oski 8,5 mm
    średnica zębatki 33 mm
    korbka na 5 mm
    łożyska 14 mm

    SAM_4190.JPG

    SAM_4188.JPG

    SAM_4186.JPG

  14. Wszystkie zaległości w serwisie wyrobione - ufff Teraz kilka ostatnich perełek jakie miałem w marcu . Zerwana blokada wolnego biegu w Markowym kołowrotku Daiwa - zaznaczyłem pierwotny kształt otworu na oś kołowrotka - metal został wyrwany . Złamana korbka w Mitchellu - kawałek gwintu z korbki został w głównym kole przekładni - udało się usunąć . Tym razem ABU z zerwanym i rozkalibrowanym gniazdem łożyska - w tym przypadku tylko wymiana korpusu . Tak patrzę i dochodzę do wniosku że nasze kołowrotki mają ciężki żywot .
  15. Z tym poleceniem jakiegoś kołowrotka jest kłopot - do serwisu trafiają kołowrotki dopiero po kilku latach jak zaczynają się psuć i niedomagać - i najczęściej wtedy już są niedostępne w handlu lub dostępne są "poprawione" wersje . Niestety niewielu ludzi dba o kołowrotki na zasadzie przeglądów i smarowania a szkoda bo można wydłużyć ich życie przynajmniej 2-3 krotnie i uniknąć kosztownych a czasem nieopłacalnych napraw.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.